lauantai 21. tammikuuta 2017

SUROK Lahti 21.1.2017

Tänään vietettiinkin päivä Lahdessa Surokin näyttelyssä. Aamulla piti lähteä jo aikaisin, että kerettiin ajoissa eläinlääkärin tarkistukseen, mutta onneksi isäni oli mennyt lupautumaan kuskiksi, joten ei tarvinnut sentään junaan raahautua tavaravuoren kanssa.

"Tänne mut raahattiin mut kysykö kukaan mun mielipidettä siitä haluanko kökkiä hikisessä häkissä koko päivän! No ei!"
Lahtihallissa olimme perillä hieman puoli yhdeksän jälkeen. Kymmenisen minuuttia odottelin eläinlääkärin tarkistusta ja sitten ei muuta kuin verhot ja kissa häkkiin ja odottamaan. Sfinxit kun arvostellaan kategoriassaan viimeisenä, niin meillä oli edessä neljän tunnin odotus ennen arvostelua.


Meidän häkkirivin vieressä oli myös kissa-agilitypöytä ja kävimmekin Torstin kanssa kokeilemassa sitä. Neljän esteen suorittamiseen meille meni huikeat viisitoista minuuttia (tai ainakin jotain sinne päin). Viimeisen esteen kohdalla ympärille kehkeytyi jo melkoinen väkijoukko ja Torsti oli aivan ihmeissään kaikesta siitä huomiosta.

Lopulta kuitenkin odotus oli ohi ja päästiin tuomarin eteen arvosteltavaksi. Meillä oli tuomarina Pam DelaBar. Tulokseksi saimme EX1 CAP (=premier-serti) ja kutsun tuomarin parhaan valintoihin. Olin jo etukäteen katsonut, että meitä vastassa olisi kaksi kovatasoista abessinialaista ja niin se voitto menikin niistä toiselle. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen meidän tulokseen, serti oli juuri se mitä hakemaan mentiinkin!
Arvostelusetelin tulkkaaminen on aina ihan oma lajinsa. Parhaani yritettyäni päättelin, että ainoa valituksen aihe tässä on Torstin profiili, se on siis hieman liian suora, mutta siitä olin tietoinen jo etukäteen.

4 kommenttia:

  1. Onnea, Torsti! :) Meidän Jujulla alkoi ihan agilitytassuja poltella, kun se näki tästä mun olan yli tuon radan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Torsti kiittää! Jujun pitää nyt kyllä omistajalle vähän vinkata tästä polttelusta!

      Poista
  2. Ihana Torsti! Mulla ois kuvia teidän nahkiaisesta, heitätkö spostia niin pistän tulemaan? :-) (se teitä monesti ihkuttanut cornarityyppi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai heitä mulle säpöö jordgubbsdryck@gmail.com jos et halua omaas julkisesti näkyviin!

      Poista